akamaihd.net törlése

Pirossal jelöltem a feltünő dolgokat. Így jön be: külön oldalon rengeteg reklám.

Pontosabban: http://rvzr-a.akamaihd.net 
Nehogy ráklikkelj!

Bármilyen oldalra megyek: reklámok, ami már kezd gyanús lenni. A zöld írás és a promote szócska jellemző erre az akamaidh malwarre.
Kérem szépen a Qvo 6 után ezt is megkaptam.
Annyira utálom az ilyeneket, de nincs mit tenni. Az a baj, hogy a szüleim is szokták használni a laptopomat.(és persze tudjuk, a szülők nem vigyáznak) Hazaérek. Hát mit látok? Rá akarok lépni az indexre és egyszeriből kinyílik egy új oldal tele reklámokkal.
Jól van, becsukom. De nem tudok tovább menni. Nem hagy nyugton!
Aki elkapta ezt a szarságot annak üzenném: ez nem vírus! Rosszabb annál. A vírust antivírussal (még az ingyenes AVG -vel is) ki lehet törölni könnyedén. De ezeket, aminek a neve: malware, zaklatnak!
A kitörlésük általában olyan hosszadalmas, hogy kevesebb időbe telik egy új operációs rendszer feltétele.
De nézzük, hogy is kaptad el ezt a malwaret.
Valamilyen programmal. Vagy: egy reklámra kattintva szépen beépül a böngésződbe. Hasonló a Qvo 6 -hoz (már írtam róla), csak ez sokkal idegesítőbb.



Az interneten találtam egy angol oldalt ahol le van írva, hogy kell kitörölni.
Én most megosztom veletek, de én inkább teszek egy új windowst holnap.
(majd írjatok ha sikerült)

1. Unintsaláld a gyanús (ismeretlen) programokat számítógépedről: 
Control Panel - Programs - Uninstall a Program

2. Javítsd meg a Host Filet
Start, írd be C:\WINDOWS\system32\drivers\etc a keresőbe
Dupla Klikk hosts file-ra és nyisd meg Notepadel vagy hasonló programmal.


Local Host-nál találsz egy ilyesmit: 
127.0.0.1 localhost (Windows XP)
127.0.0.1 localhost ::1 (Windows Vista/7/8)


Ha több sor van: pl 127.0.0.1 alatta még egy hasonló, töröld és mentsd le! (egy maradjon, a legelső)

3. Javítsd meg és tisztítsd a böngésződet
Internet Explorer - Tools - Internet Options
Internet Options ablakban klikkelj az Advanced Tab-ra, és ott nyomd meg a  Reset gombot.
Rékérdez: biztos, hogy törölni akarod? Pipáld be a Delete personal settings-et.
Ez volt IE -nél.

Firefoxnál némileg egyszerűbb: Help - Troubleshooting Information - Reset Firefox  (jobbra)

4. Futtasd le a gépedet:  
Cloud System Booster vagy Anvi Smart Defender ingyenes programmal. (az angol oldalon ezeket ajánlja, ha van más hasonló programod használd azt)
És elvileg kész!

Végezetül leírom, hogy mit is csinál ez az akamaihd.
Már lehet sejted. Az internet tele van reklámokkal. A reklám pedig pénz. Sokan ily módon akarnak meggazdagodni. A bemutatott malware feszt kéri, hogy klikkelj az általa megnyitott reklámokra. Idegesítő.
A másik dolog lassítja a böngésződet. Beleépül... Csak ezt könnyen észreveszed. (a http:// után rengeteg szám és betű szerepel)
Ellophat jelszavakat is! Úgyhogy, ne hagyd figyelmen kívül.

UPDATE
1.Mégsem telepítettem operációs rendszert (túl lusta voltam). Megpróbáltam azt a szimpla módszert, hogy uninstalálom a chromom és felteszem újból. Sikerült! Az akamaihd eltűlt, azonban biztos vagyok benne, hogy még valahol ott ólálkodik a gépemben: ezért majd ha lesz időm felteszem megint a windowst. Egy darabig elvagyok vele.
2.Még egy hír: az egy darabig elvagyok vele beigazolódott. Kb 2 hétig semmi gond nem volt ... és aztán újból megjelent ez a valami. Az idegességemet le se tudom írni. A chrome teljesen megbolondult. Szépen lépett ki magától. Úgy felhúztam magam: hogy egy gyors windows telepítést hajtottam végre.

!!! Minden lehetőséget ki kell probálni. Itt van egy másik (ha nem válna be a fenti) Gábor Stolmár jóvoltából: ,, Van egy jó megoldás,amit én is alkalmaztam,mert én a facebook.com megnyitásnál vettem észre a betöltési csíkon alul hogy ezt az alkamiahd akarja mindenképp betölteni,de van egyszerűbb módja ennek a kitakarítására annál amit írt Zoltán. Van egy nagyszerű program, Malwarebytes a neve>>http://www.malwarebytes.org innen le lehet tölteni az ingyenes verziót ezt futtattam,majd csináltam egy crome újra telepítést és láss csodát eltűnt az alkaimahd ,,
Ezt a megoldást én nem alkalmaztam: mert jelenleg minden rendben nálam (újrahúztam a windosws). Bevallom erről a malware programról nem hallottam: de profinak látszik. Csak ajánlhatom. (ha esetleg toolbarokat akarna felrakni: szedd ki a pipát)

Ha valaki tud egy jobb megoldást e malware kitörlésére: kérem írja meg és közzéteszem ebben a bejegyzésben. 
Segítsünk egymáson!
Köszönöm

Címkék: ,

9 megjegyzés:

  1. Kedves Zoltán!
    Hálásan köszönöm ezt az üzenetedet is!
    Ennek ismeretében remélem, kikerülöm ezt a nem kívánt "látogatót"...

    VálaszTörlés
  2. :) hát jobb elővigyázatos lenni.

    VálaszTörlés
  3. Használj Adblock Edge-t a reklámok ellen. Ez segít megelőzni a fertőzést, mert blokkolja a reklámokat, így nincs mire véletlenül kattintani. De ha valaki egy megbízhatatlan programot telepít (figyelmetlenség, pl. szülők), akkor települhet a malware/adware is.

    VálaszTörlés
  4. Használj Adblock Edge-t a reklámok ellen. Ez segít megelőzni a fertőzést, mert blokkolja a reklámokat, így nincs mire véletlenül kattintani. De ha valaki egy megbízhatatlan programot telepít (figyelmetlenség, pl. szülők), akkor települhet a malware/adware is.

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok!
    Van egy jó megoldás,amit én is alkalmaztam,mert én a facebook.com megnyitásnál vettem észre a betöltési csíkon alul hogy ezt az alkamiahd akarja mindenképp betölteni,de van egyszerűbb modja ennek a kitakarítására ennál amit írt Zoltán.Van egy nagyszerű program, Malwarebytes a neve>>http://www.malwarebytes.org/ innen le lehet tölteni az ingyenes verziót ezt futtattam,majd csináltam egy crome újra telepítést és láss csodát eltűnt az alkaimahd

    VálaszTörlés
  6. köszönöm ezt a remek leirást sokat segitett

    VálaszTörlés
  7. :D hahahha...
    Kedves birozoltan. nemtudom tudod e egyáltalán mit csinálsz. de nem hiszem!

    akamaihd.net = a facebook egyik CDN kiszolgálója, és erről futnak a facebook reklámok. youtube reklámok, és még sokezer más dolog.
    MIVEL: akamaihd.net == CDN. (" CONTENT DELIVERY NETWORK ").
    BUTÍTVA:
    Arra használják hogy a tartalmat különböző országokban, különböző szerverekről tudják kiszolgálni. így nem kell Magyrországon várnod az amerikai facebook szerver statikus tartalmára. mert az közvetlen, németországból vagy magyarországról jön :D

    127.0.0.1 localhost
    127.0.0.1 localhost

    Pedog a saját gépedel, bármi is van alatta / fölötte telepített programok használják arra, hogy elérjék a host-jaikat. :D
    nem ildomos törölgetni, tudás nélkül!

    VálaszTörlés
  8. Szia Kedves névtelen. Tudom hogy rendesen mi az Akmai Technologies... de van ez a beépülő akamaihd ami eléggé idegesítő. A fenti bejegyzéseben több megoldást is leírtam. Van amelyik bevállik van amelyik nem.
    Mindenképp: a legajánlatosabb backup -al visszavinni a windowst egy korábbi állapotra - vagy ha nincs mentés akkor újból telepíteni.
    Rengetegen belefutottak ebbe az akmaiba - én csak megpróbáltam néhány megoldást közzétenni. (kipróbálva őket)
    A localhostok törlése után nem tapasztaltam rendszerellenes változásokat - akmai egy időre viszont eltűnt.
    Köszönöm

    VálaszTörlés

Keresés ebben a blogban