Ebay - 1.Tanácsok

2015 óta kaptam rá az ebayre. Eleinte, ahogy sokan mások egy kicsit ódzkodtam tőle. ,, Mi van ha becsapnak, leszedik a pénzt aztán egy krumplit küldenek ? ''
Végül csak kipróbáltam: és nem bántam meg. 
A lényeg az: hogy nagyon olcsón tudsz vásárolni hasznos dolgokat. És ami a legcsodálatosabb: hogy sok esetben a szállítási költség egyenlő a zéróval.
Picit ebay függő lettem: sok terméket rendeltem és sokat közülük használok is a mai napig. (persze van ami idővel elromlott)
A megrendelt termékekről majd írok sorba posztokat.
Na de előbb néhány jó tanács azok számára akik be akarnak csöppenni az ebay világába!
Amiért már írtam erről egy bejegyzést, hát... engedjétek meg, hogy bemásoljam.
(a lustaság ha fájna)


....................................................................
1. Regisztráció
Rámész az http://ebay.com oldalra.
Ráböksz, hogy te azon nyomban regisztrálni szeretnél ...
Kitöltöd az adatokat: Valódi név, email cím és egy jó kis jelszó... (ajánlott hogy legyen benne szám és valami jel is)
Utánna kéri a lakcímedet... Ne valami Honolului címet adj meg: mert akkor nem tudják majd kipostázni. Valódi címmel töltsd ki - teljesen biztonságos - ne aggódj! (Fontos, hogy az irányítószám helyes legyen) Ha megvagy: bemész az emailedre: és megerősíted a regisztrációt.
És kész!
Az első dolgon túl vagy. (persze tehetsz valami avatár képet, meg leírást magadról stb.)

2. PayPal Regisztráció
Ahhoz, hogy vásárolj - illendő hogy regisztrálj a PayPalra is. Van olyan eladó, aki elfogad normál bankártyás átutalást is, de inkább a PayPal a jellemző.
A regisztráció itt egy kicsit nehézkesebb ... és az aktiválásig kell várni kb 4 napot.
Aki nem tudná, hogy mi is ez: elektronikus számla, ami kapcsolatban áll a bankártyáddal.
Biztonságosabb. Ha sokat vásárolsz interneten ajánlom, hogy regisztrálj.
Használata eleinte lehet bonyorult, de meg lehet szokni.

2 PayPal fiók közül válaszhatsz: PayPal for you és For Business. (Business - re csak akkor regisztrálj, ha eladó is vagy egyben)
Utánna következnek az adataid kitöltése:

Adj meg mindent helyesen! Mert ez biztonságos dolog...
Az alap infók után következnek a banki adatok...

Ne félj nem az én adataim vannak feltüntetve. (kép forrása: http://paypal-registration.net)
Mindent helyesen írj be!

Utánna jön a hitelesítés! - Rámész az email címedre, és a kapott kódot a megfelelő helyre bemásolod.


És készen is vagyunk. Létrejön a virtuális számlád, amit feltölthetsz bármikor (és átteheted a bankszámládra) ... Feltöltés egy kicsit időbe telik. Ha van mondjuk az OTP -nél Internet Bankingod - a megjött paypal kódot mindig át kell másoljad és autómatikusan feltölti a számládat.
(Első feltöltés, próba: 1.5 Euró)

Ha ezzel kész vagy ... már használhatod is. Vásárolhatsz eBeayen meg egy csomó oldalon, biztonságosan, anélkül, hogy megadnád a banki adataidat. (csak PayPal kód kell)

3. eBay Vásárlás

Következik a vásárlás... ami egyszerű, hiszen Paypal megvan és az eBayen már kitöltötted a címedet is, ahova majd szállítsák.
Pl kiszemeltem egy táblagép állványt.
Persze nem ezt a modellt - de most épp ezt kaptam meg. Általában az ilyen kis kütyüket érdemes eBayről vásárolni - mert nagy a választék: és nagyon olcsók. Van ilyen állvány 2 Euróért is, ami valljuk be: üzletbe szerintem 3 .szor drágább. 
Ha vásárolni akarunk, elemezzük az adott dolgokat:
Free Shipping ha be van pipálva: akkor az azt jelenti, hogy ingyenes a házhozszállítás: nem kell vámon átmenjen és ÁFA mentes!
Erre figyeljünk nagyon oda, mert azért nem mindegy, hogy rátesznek még 27 % ÁFÁT, meg vagy 3 eurós postaköltéged + vámkezelést.
(Főleg USA -i árukra jellemző)
De ha a tárgy nem éri el az 50 eurót - általában vámmentes és ÁFA mentes.
Szóval az ilyen apró dolgokat érdemes eBayről venni.
Jobb oldalt ott van az eladó nickneve. jelen esetben handinhand98.
Látjuk alatta, hogy majdnem 99 százalékban pozitív visszajelzést kapott a vásárlóktól.
Na ezt akarják bármi áron elkerülni szegények ...hogy nehogy te negatívan jelezz vissza, mert akkor elrontod a százalékjukat. (és ezért kevesebben fognak vásárolni tőle)
Szóval ha valami gondod van az árúval: bármi, felveszed vele a kapcsolatot és megegyeztek. Általában visszafizeti az összeget - kérése pedig annyi, hogy pozitív visszajelzést adj neki.
Csak te jársz jól!
Azt is meg kell nézni, hogy hányan vásároltak már tőle! - és mióta van eBay fiókja,
Azt is feltüntetik, hogy az adott cikkból hányat adott már el, és mennyi maradt még neki.
Az általam kiszemelt Fold - Up Standerből pl több mint 10 még elérhető.
Vigyázz! - mert vannak licitálások is!
Ezeket én még nem próbáltam ... és szerintem nem is fog érdekelni. Jobb az, hogy megveszed és a dolog letudva.

Fent válaszható ki: Auction (licitálás) , Buy it Now (azonnali vásárlás)

4. Kiszállítás

Eddig egyetlen hátrányt tapasztaltam: az hogy megrendeled az árút, de amíg megjön beletelik talán több mint 1 hónapba is. Ma én is rendeltem egy apró valamit 1.4 Euróért....

Egy ilyen kis szarságot a biciklim kerekeire... Ennyi pénzért megéri. Világítson a kerekem ahogy megyek naa... vegyenek észre a taxisok.
Ezt tehát ma rendeltem július 7 -én...
És amint látható ... kb július 28 és augusztus 18 között érkezik meg...
Majd meglátjuk... (jelzek én egy külön bejegyzésben)
Szóval várni kell: de szerintem így is megéri: ha nem annyira sűrgös terméket rendelsz.
Ne csodálkozz, hogy a küldeményeket általában Hong Kong, Szingapúr és Kínából küldik. Erre is van magyarázat... mert itt ahogy hallottam, ingyenesen tudják elküldeni neked. (persze ha a termék nem haladja meg az 50 eurót)

Összefoglalva
Mit érdemes venni eBayről? 
Kütyüket, apró kis dolgokat, ami kb 50 euró alatt vannak.
Hogyan kerülöd el a Vámot meg az ÁFÁT?
Ha 50 euró alatti értéket veszel. Minden le van írva mikor rendeled... érdemes elolvasni, hogy ne érjen meglepetés.
Biztonságos?
Igen, de azért itt is legyünk óvatosak. Chekkoljuk le az eladót.
Visszakérhetem a pénzem?
Igen: bármi probléma van, ráírsz az eladóra... itt persze latba vetheted angol tudásodat. (ha nem megy megfelel a google translate is ... megérti ő valahogy)
Nem érkezett meg az árú a meghatározott időben - általában ilyenkor is visszafizetik. Megrongálódott? - visszafizetik. Vagy nem tetszik az árú? - nem erre számítottál? Ilyen esetben is kérheted, hogy fizesse vissza. Persze ne vigyük túlzásba, mert téged is pontoznak... és idővel akkor mind rendelhetsz termékeket, mert az eBay letilt.
Általába hamar szoktak válaszolni az eladók... ha mégsem reagál ... adj neki egy negatív feedbacket és azonnal amikor meglátja, majd megkérdi, hogy mi a probléma ... és majd megegyeztek.

....................................................................

Kiegészítés:
Vásárolj bátran! - de elővigyázatosan! Ne rendelj meg minden szart, mert függővé tesz! 
Én úgy vagyok vele: hogy hónaponta max 10 eurót szánok rá, de van olyan hónap, hogy semmit sem veszek.
Alaposan vizsgáljuk át, hogy amit meg akarunk rendelni tényleg jó minőségű? Érdemes rákereseni a neten. Egyes termékek még YouTube -on is fennt vannak. 
A kiszállítás nem mindig pontos! Egyes termékekre volt, hogy 4 hónapig is vártam! 
De ha nem ér be időben: visszakérheted a pénzed az ebaytől, tehát no para!

Ha még többet szeretnél megtudni az ebayről, csekkold a következő oldalakat:

Végezetül pedig egy magyar Facebook oldal a kínai termékekről:
Címkék: , , ,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban